728 x 90

دورهمی شهر امن از منظر زنان کارتونیست

دورهمی شهر امن از منظر زنان کارتونیست
دورهمی شهر امن از منظر زنان کارتونیست

دورهمی مجازی «شهر امن» از منظر زنان کارتونیست، همزمان با روز جهانی شهرها با حضور بیش از سی زن کارتونیست و لبا موضوع «ارتقای احساس امنیت حضور زنان و خانواده در شهر از طریق شناسایی و بهسازی فضاهای بی دفاع شهری»برگزار می شود.

به گزارش سایت ایران کارتون ، این دورهمی به کوشش اداره کل امور بانوان شهرداری تهران و با همکاری مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری به دبیری فیروزه مظفری از نهم آبا شروع شده و تا یازدهم آبان ماه ادامه دارد و در آن ،هنرمندان کارتونیست زن به صورت مجازی دست به خلق کارتون خواهند زد.

دراین گزارش آمده است : تهران شهریست برای همه و توجه به نیازهای تک تک اعضایش اعم از زن و مرد، پیر و جوان، کودک و سالمند، شاغل و بیکار، متاهل یا مجرد بر عهده مدیریت شهری است. زنان به عنوان نیمی از جمعیت شهر با توجه به گروه های سنی و یا تعدد نقش هایی که در خانواده و جامعه می پذیرند، گروه مهمی از شهروندانی هستند که نیاز به توجه ویژه در شهر دارند.
احساس امنیت، که یکی از بنیادی ترین نیازهای انسان در جامعه است، همواره به عنوان یکی از بارزترین وجوه بالندگی یک اجتماع و
بسترساز رشد و توسعه و ثبات جامعه است. بدیهی است که بدون برخورداری از امنیت نمی توان انتظار کارآیی از ساختار شهری به
مثابه سیستمی از اجزا و عناصر برای زندگی همراه با رفاه و کرامت انسانی را داشت. در این بین گروههای مغفولی از شهروندان مانند
زنان و کودکان بیش از سایرین از عدم امنیت در شهر صدمه می خورند. از این رو طرح ارتقای احساس امنیت زنان در شهر از طریق
شناسایی و بهسازی فضاهای بی دفاع شهری به عنوان یکی از مهمترین پروژه های شهری در دستور کار اداره کل امور بانوان، قرار گرفته است. این طرح قصد دارد تا با بررسی و تحلیل قابلیت ها و مشکلات حضور زنان و خانواده ها، از دیدگاه آنان به ارایه راهکارهای طراحی شهری و اجتماعی جهت افزایش حضور و نیز کیفیت زندگی زنان در عرصه های شهری بپردازد.

 

زنان کارتونیست دور همی شهر امن


الهام دزفولیان،پانته‌آ واعظ نيا، پريسا نوراللهی، ثنا حسين پور، دخشید قدرتی پور، راضیه درزی، رعنا قاسمی ،ریحانه کریمیان ، زينب نيکچه،سارا والانيا ،سحر فتاح ،سمانه روح اللهی،سمانه صابری،سمانه محمودی ، سميرا يوسفی، سمیه شوقی، شیدا سردشتی ، شيرين قلی پور،طراوت نیکی ،عالیه مظاهری، فيروزه مظفري ،لاله ضيايی ، مجاهده پورشمسیان ، محبوبه پاکدل ،مستانه فاطمی ،مطهره ناسخيان ،منصوره دهقانی ، مهناز يزدانی ، نازنين جمشیدی، ناهيد زمانی ، ندا تنهایی مقدم،نگین نقيه ، هانيه اخوت ، هديه صديقی كسمایی و يلدا هاشمی نژاد از هنرمندانی هستند که دراین دور همی حضور دارند.

جدیدترین اخبار

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر