728 x 90

خوان گیمنز تصویرگر آرژانتینی درگذشت

خوان گیمنز تصویرگر آرژانتینی درگذشت
خوان گیمنز تصویرگر آرژانتینی درگذشت

خوان گیمنز (Juan Gimenez) ، تصویرگر مشهور آرژانتینی به علت ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

به گزارش سایت ایران کارتون، گیمنز ، تصویرگر مطرح جهانی کتاب های کمیک استریپ علمی –تخیلی ، 26 نوامبر سال 1943در مندوزای آرژانتین به دنیا آمد و تحصیلات متوسطه را در رشته طراحی صنعتی در زادگاه خود گذراند و سپس به تحصیل رشته نقاشی در آکادمی هنرهای زیبای در بارسلون اسپانیا پرداخت و بعدها به تصویرگری کتاب های طنز اجتماعی روی آورد و با ناشران معتبر آرژانتینی و مجلات معتبر فرانسوی به همکاری پرداخت و به پیشرفت زیادی ازجمله در حوزه تصویرگری در ژانرهای جنگی و علمی - تخیلی نائل شد. شهرت گیمنز دراین زمینه ، او را به سوی همکاری های بین المللی سوق داد و در سال 1979 مجموعه ای از آثارش با عنوان « leo roa»در فرانسه منتشر شد و به عنوان طراحی خلاق شناخته شد.

وی جایزه جایزه بین المللی بارسلونا با عنوان گائودی را دریافت کرد و درسال 1992برای اولین بار با «آلخاندرو جودروسکی» نویسنده مشهور ملاقات کرد و با هم به همکاری پرداختند که حاصل آن خلق رمان مشهور کلاسیک علمی تخیلی حماسی با عنوان «metabarons» شد که به عنوان یکی از رمان های واقعی گرافیکی شناخته شده و موفقیت و فروش زیادی در سراسر جهان پیدا کرد.

گیمنز موقعیت خود را همواره به عنوان تصویرگر کتاب ،آلبوم و بازی های ویدیوئی علمی - تخیلی تثبیت کرد و به عنوان تصویرگر رمان های گرافیکی هم شناخته شد و با تقاضاهای زیادی در این زمینه مواجه شد. وی دراین زمینه با نویسندگان معتبر اروپایی همچون : کارلوس تریلو ، امیلیو بالکارس و روبرتو دال پرا همکاری کرد.مجموعه «قدرت چهارم» ازجمله آثار مشهور وی دراین همکاری هایش است.

خوان گیمنز سرانجام دوم آوریل 2020 مصادف با 14 فروردین 1399 در زادگاهش مندوزا بر اثر ابتلا به بیماری covid-19 در گذشت

شایان ذکر است ، این روزها شیوع بیماری ویروس کرونا تمام امور جهان را تحت الشعاع قرار داده و حوزه فرهنگ و هنر هم یکی ازاین حوزه ها است که بسیار دچار آسیب شده و درسایه این ویروس قرار گرفته است.مرگ تعداد قابل توجهی از هنرمندان در رشته های مختلف ادبی وهنری بر اثر ابتلا به این بیماری مرگبار یکی از این آسیب ها است.

جدیدترین اخبار

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر