728 x 90

کیم جونگ گی، هنرمند مطرح کتاب‌های مصور کره جنوبی در 47 سالگی درگذشت

کیم جونگ گی، هنرمند مطرح کتاب‌های مصور کره جنوبی در 47 سالگی درگذشت
کیم جونگ گی، هنرمند مطرح کتاب‌های مصور کره جنوبی در 47 سالگی درگذشت

کیم جونگ گی، آنچه سایر هنرمندان طی روزها و ماه‌ها انجام می‌دادند را در چند ساعت به پایان می‌رساند.

این هنرمند مطرح کرۀ جنوبی در حضور تماشاگران آثار بسیار پیچیده و گسترده‌ای را با سرعت زیاد خلق می‌کرد. او در حین خلق اثر، روند کار را روایت می‌کرد و آن را به صورت شفاهی با مخاطبان پر و پاقرصش در میان می‌گذاشت. خبر فوت ناگهانی  این هنرمند در این هفته منتشر شد.

 

کیم جهت شرکت در نمایشگاهی در پاریس بود و قصد داشت برای شرکت در نمایشگاهی دیگر به نیویورک سفر کند که دچار درد در ناحیۀ قفسۀ سینه شد. او به بیمارستان منتقل شد و در همانجا درگذشت، این حادثه را صفحۀ رسمی او تأیید کرده است.

این هنرمند فقید کار خود را با انتشار آثارش در  Young Jump شروع کرد. آن زمان هنوز manhwa (سبکی در کرۀ جنوبی که به آن "Tiger the Long Tail," یا"TLT" اطلاق می‌شود) خودش را نداشت. 

کیم که به دلیل اجرای زنده معروف بود این کار را بدون تصویر مرجع انجام می‌داد. او در مصاحبه‌ای با arts publication Visual Atelier گفته بود حدود 60 درصد تصاویر قطعاتی است که در ذهن دارم و مابقی را به صورت فی‌البداهه روی بوم می‌کشم.

او در گالری‌ها و نمایشگاه‌ها فرصت را غنیمت می‌شمرد و به بازدیدکنندگان نشان می‌داد چطور یک اثر را خلق می‌کند.

او همچنین در بسترهای آکادمیک نیز دربارۀ manhwa به دانشجویان خود تدریس می‌کرد. در روش تدریس خود بر خلق آثار بر اساس «تصور در لحظه» تأکید داشت، در این روش هنرمند با توجه به زندگی روزمره تصاویری را از دنیای بیرون در ذهن دارد و آنها را با تصاویر ناب ذهن خود ترکیب می‌کند و اثر نو خلق می‌کند.

در مصاحبه‌اش در ماه ژوئت گفت: «جای بسی تأسف است که نتوانی چیزی را ترسیم کنی که در ذهن داری».

طرفدارانش مشتاقانه در گالری Daniel Maghen Editions در پاریس دور او نشست بودند تا ببینند او چگونه تصاویر را خلق می‌کند. در این گالری او علاوه بر تصاویری مثل بتمن، کت‌ومنف شوالیۀ تاریکی...تصویری فوتبالی برای تیم پاریس‌سنت‌ژرمن کشید. 

جیم لی، ناشر  مدیر شرکت DC Comics، در توئیت‌هایش کیم را «یکی از بزرگان بی‌مانند این عرصه از هنر نامید. او ادامه داد کیم یک استعداد  خارق‌العاده بود که با قلمش جادو می‌کرد و الهام‌بخش میلیون‌ها نفر بود. در کنار کمیک‌های بی‌مانندش، کتاب‌های طراحی، نقاشی‌های زنده و سفر و زندگی او نیز برایم الهام‌بخش بودند.»

Chester B. Cebulski، سردبیر مجلۀ هنری Frieze، کرۀ جنوبی را بزرگترین بازار Marvel Comics دانست و گفت «هیچ‌کس مانند کیم نبود».

 

 

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر