728 x 90

نشست خبری مسابقه فلسطین تنها نیست/ ایرنا

نشست خبری مسابقه فلسطین تنها نیست/ ایرنا
نشست خبری مسابقه فلسطین تنها نیست/ ایرنا

تهران- ایرنا- رئیس حوزه هنری از برگزاری مسابقه بین‌المللی کارتون، کاریکاتور و پوستر «فلسطین تنها نیست» خبر داد و گفت: این رویداد بهانه‌ای است تا یادآوری کنیم با عادی‌سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی، آرمان فلسطین فراموش نمی‌شود و هنرمندان پاسخ مناسبی به این لکه ننگ خواهند داد.

 به گزارش سایت ایران کارتون به نقل از ایرنا ،محمد مهدی دادمان در نشست خبری مسابقه بین‌المللی کارتون کاریکاتور و پوستر فلسطین تنها نیست در اغاز یادی از خاطره شهدای مقاومت کرد و گفت: این رویداد بهانه ای است تا ما یادآوری کنیم برای همه کسانی که فکر می کنند با بازی های کودکانه می توانند آرمان فلسطین را فراموش کنند. دوران «بزن در رو» تمام شده است تمام هنرمندان پاسخ مناسبی به این لکه ننگ خواهند داد. عادی سازی یا یک رژیم غاصبگر قابل بخشش نیست.

رئیس حوزه هنری گفت: حوزه هنری یک نهاد فرهنگی است و با صدای بلند پیام فلسطین تنها نیست را به جهان مخابره می کند و ما به نمایندگی از جامعه هنری ایران اسلامی از همه هنرمندان آزاده جهان و دوستداران انسانیت و انسان دعوت می کنیم با زبانی رسا و شیوه هنری پیرامون این خیانت نابخشودنی سخن بگویند و رویای روزی که فلسطین به فلسطین بازخواهد گشت را تصویر کنند.

مبارزه فرهنگی مقابل رژیم منحوس صهیونیستی را حمایت می کینم

 وی افزود: این مسابقه سرآغاز مسیری تازه و طلیعه نوست که در دوره جدید حوزه هنری فراهم کردن تقویت هویت بین المللی حوزه هنری است تا یک مرکز جریان ساز در هنر باشد. آمادگی داریم تجربه، تخصص و ظرفیت بیش از چهل سال را در اختیار هنرمندانی که در جبهه‌ها مقاومت فعالیت می کنند قرار دهیم. به صورت خاص آمادگی داریم تا تجربه و توان خود را در اختیار هنرمندان مبارز غزه قرار دهیم تا با قدرت بیشتری جنگ و مبارزه فرهنگی را در مقابل این رژیم منحوس شکل دهند. 

مسعود شجاعی طباطبایی دبیر هنری جشنواره فلسطین تنها نیست در این نشست با اشاره به کارتون های توهین آمیز  پیامبر اسلام گفت: توهین به پیامبر مهربانی های بیش از چهار میلیارد  توسط یک گروه کوچک ایجاد شد و ادامه دارد که نتیجه‌ای جز نفرت پراکنی ندارد و پرسش است که آیا این مصداق آزادی بیان است؟ 

آزادی بیان فرانسه کاملا دوگانه است

 وی ادامه داد: امانوئل  مکرون رییس جمهور فرانسه توهین به پیامبر مهربانی را بخشی از آزادی بیان می داند و این حرف صحیح نیست چون  موارد متعددی در فرانسه سراغ داریم که برای منتقدان  هولوکاست مجازات های سختی انجام شده است. این آزادی بیان کاملا دوگانه است. و این گروه کوچک که در یک نشریه زرد فعالیت می کنند به دلیل عدم کیفیت هنری در حال ورشکستگی بودند که با این حاشیه سازی ها به دنبال بقای خود هستند 

این کاریکاتوریست با تشریح مشکلات فلسطین بعد از پایان جنگ جهانی دوم گفت: مسببان جنگ مشخص بودند و چرا بخشی از آن کشورها در اختیار رژیم صهیونیستی قرار نگرفت. فلسطین که در جنگ کشوری بی طرف بوده است. جبهه مقاومت کنار فلسطین ایستاده است و مردم کشورهای سازشگر، مخالف عادی‌سازی روابط هستند. 

شجاعی طباطبایی در ادامه داد: در ادوار پیشین بیشتر در حوزه کارتون و کاریکاتور فعال بودیم اما در این دوره، پوستر را هم اضافه کردیم. پویش های مردمی با هشتگ #فلسطین_تنها_نیست به زبان فارسی، انگلیسی و عربی را شکل خواهیم داد. هر هنرمندی می‌تواند ۵ اثر به این رویداد ارائه کند. مهلت ارسال آثار ۱۵ آذر و داوری از ۲۰ تا ۲۲ آذر است و ۳۰ آذر ماه این رویداد برگزار خواهد شد. علاقه مندان برای اطلاع جزییات دقیق این رویداد می توانند به سایت ایران کارتون مراجعه کنند.

جدیدترین اخبار

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر