728 x 90

تشبیه شاه به موش در طرحی از اردشیر محصص

تشبیه شاه به موش در طرحی از اردشیر محصص
تشبیه شاه به موش در طرحی از اردشیر محصص

یکی از طرح های تاریخ نگارانه ،طرحی از اردشیر محصص با موضوع رفتن شاه است که در آن نشانه ای از تاراج اموال سلطنتی و درعین حال تشبیه شاه به موش دیده می شود.

به گزارش سایت ایران کارتون ، خروج محمدرضا شاه همراه همسرش فرح در تاریخ سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۵۷، یکی از مهم‌ترین خبرهای انقلاب اسلامی به شمار می رود. فرح دستورداد ۳۸۴ چمدان و صندوق بسته شود. یک تیم از افراد مورد تأیید فرح، جمع‌آوری و بسته‌بندی همه‌گونه عتیقه، جواهرات و الماس‌های گرانبها، تزیینات تمام‌طلا و تاج و نیم‌تاج‌های تمام زمرد را برعهده داشتند. این غیر از میلیاردها دلار ارزی بود که در بانک های مختلف دنیا خصوصا در سوییس ذخیره شده بود!

روزنامه های کیهان و اطلاعات با بزرگترین اندازه ممکن نوشته" شاه رفت" را روی جلد منتشر کردند. مردم هم با باز کردن یک آکولاد ،واژه"در" را اضافه کردند، شد:" شاه در رفت"!

اما در این ایام کاریکاتوریست ها با این موضوع کارهای متعددی انجام دادند، یکی از این کاریکاتورها اثر اردشیرمحصص است، این هنرمند که تا قبل از این بیشتربه عنوان کارتونیست آثار انتزاعی شناخته می شد، در این ایام سبک خود را عوض کرد تا جلوه ای از آثار مردمی را در کارهایش نشان دهد. درطرح محصص، نشانه ای از تاراج اموال سلطنتی و در عین حال تشبیه شاه به موش دیده می شود.

برای دیدن صفحه اینستاگرام وقایع تاریخی کاریکاتور لطفا  اینجا را کلیک  کنید.

جدیدترین اخبار

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر