728 x 90

محمد راعی و جایزه محیط زیست روسیه

محمد راعی و جایزه محیط زیست روسیه
محمد راعی و جایزه محیط زیست روسیه

جایزۀ بخش موضوعی جشنواره کارتونی در روسیه که با موضوع محیط‌زیست و گرمایش جهانی برگزار شد، به محمد راعی، هنرمند کارتونیست عضو خانه کاریکاتور اصفهان تعلق گرفت.

محمد راعی، هنرمند کارتونیست اصفهان در این ‌باره به ایسنا گفت: در عهدنامه ۲۰۱۵ پاریس، رهبران جهان متعهد شدند که از افزایش بیش از ۱.۵ درجه سانتی‌گرادی میانگین دمای کره زمین در قرن ۲۱ جلوگیری کنند و نخستین دوره از جشنواره کارتون اکولوژی و گرمایش کره زمین ۲۰۲۱، با همین هدف در روسیه برگزار شد.

وی ادامه داد: رئیس هیأت داوران این جشنواره میخائیل زلاتکوفسکی، یکی از بزرگ‌ترین کارتونیست‌های جهان بود و خوشحالم که توانستم در چنین جشنواره‌ای رتبه نخست بخش موضوعی را کسب کنم.

عضو خانه کاریکاتور حوزه هنری استان اصفهان تصریح کرد: اثری که در این جشنواره شرکت داده بودم و پیش‌تر نیز موفق به کسب جایزه تصویر سال ۹۹ شده بود، با تکنیک دیجیتال اجرا شده، اما سعی کردم نمودهایی از کار دستی را هم در آن استفاده کنم.

راعی توضیح داد: این اثر، چاه آبی را نشان می‌دهد که در عمق، به یک درخت تشبیه شده و آن درخت هم توسط انسان در حال قطع شدن است. قصد داشتم با این کارتون نشان بدهم که ما از همه جهت در حال از بین بردن منابع طبیعی و محیط‌زیست هستیم و این اصلاً خوشایند نیست.

این هنرمند کارتونیست که موفق به کسب جوایزی از جشنواره تورهان سلجوق ترکیه و بلژیک نیز شده، درباره مشکلاتی که برای دریافت جوایز نقدی جشنواره‌های بین‌المللی برای هنرمندان ایرانی وجود دارد، گفت: در برخی از کشورها رایزنان فرهنگی سفارت ایران انجام امور اداری را برای رسیدن جایزه به دست هنرمند تقبل می‌کنند، اما در برخی از کشورها هم‌ چنین نیست و باعث می‌شود که ما با مشکلات زیادی مواجه شویم؛ بنده شخصاً برای دریافت جایزه‌ام از جشنواره بلژیک ناچار شدم شماره‌حساب بین‌المللی یکی از دوستان برادرم را ارسال کنم.

وی، درباره وضعیت کلی هنر کارتون و کاریکاتور در اصفهان اظهار کرد: خوشبختانه با مدیریت درست و تلاش‌های افرادی مثل آقایان پورفلاح و نادری در خانه کاریکاتور حوزه هنری اصفهان، وضعیت این هنر در اصفهان خوب است. بین خود هنرمندان این حوزه هم رقابت ناسالمی نیست و کارها دوستانه پیش می‌رود.

جدیدترین اخبار

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر