728 x 90

رونمایی کتاب جشنواره ما کرونا را شکست می دهیم

رونمایی کتاب جشنواره ما کرونا را شکست می دهیم
رونمایی کتاب جشنواره ما کرونا را شکست می دهیم

کتاب مجموعه آثارجشنواره بین المللی کارتون و کاریکاتور «ما کرونا را شکست می دهیم»، طی آیینی با حضور رییس و اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رونمایی شد.

به گزارش سایت ایران مارتون به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، انجام این فعالیت ارزشمند هنری و فرهنگی را کاری بزرگ ارزیابی کرد و گفت : برگزاری چنین رویداد بزرگ ،که پنج قاره جهان را تحت تاثیر قراردهد، کاری دشوار و سخت بوده که تنها در سایه مدیریتی علمی و همدلی همه اجزای جشنواره، قابل انجام بوده است.

لطفی افزود: دفتر افتخارات دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دفتری قطور با صفحاتی متعدد است و این رویداد فرهنگی و هنری نیز، ازدرخشان ترین اوراق این دفتر به شمار می رود و به طور قطع در روزهای پساکرونا، هنگامی که در فضایی فارغ از اضطرار و اضطراب های امروز به آن بنگریم، ارزش آن بیشتر و بیشتر مشخص می شود.

دکتر لطفی ، با تقدیر از عوامل و دست اندرکاران این جشنواره، خواستار استمرار چنین رویدادهایی فراگیر در سطح ملی و بین المللی شد.

تلفیق ۳ عامل «هنر»، «دانش» و «احساس» در این رویداد فرهنگی

دکترکوروش عزیزی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نیز درحاشیه این نشست گفت: کتاب جشنواره بین المللی کارتون و کاریکاتور کرونا با حضورجمعی ازدست اندرکاران اجرایی، هنری و علمی این جشنواره در نشست صبحگاهی هیأت رییسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز رونمایی شد.

دکترعزیزی افزود: این کتاب ، که دارای پانصد اثر برگزیده ازآثارارسال شده به این جشنواره جهانی است، با کیفیتی مطلوب و طراحی زیبا و اثرگذار چاپ شده و پس از برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره، توزیع شده و برای شرکت کنندگان در این رویداد فرهنگی ارسال می شود.

او با بیان اینکه ویژگی این رویداد بزرگ، تلفیق هنر، دانش و احساس بود، ادامه داد: این تلفیق سه گانه یکی از اصلی ترین عوامل گسترش کم نظیر این جشنواره در سطح جهان به شمار می رود.عزیزی اضافه کرد: زبان هنر یکی از گویاترین زبان ها بوده که با بیانی شیوا و ظاهری زیبا می تواند علاوه بر آنکه دغدغه های بشری را بیان کند، بار آموزش عمومی جامعه را نیز بر عهده گیرد.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره بین المللی کارتون و کاریکاتور کرونا با ابرازخوشحالی از برگزاری بسیار مطلوب این جشنواره، یادآور شد: جشنواره فرهنگی و هنری کارتون و کاریکاتور با موضوع کرونا ویروس جدید، حاصل ذهن خلاق و روح حساس و مسوولیت پذیر کارشناسان مدیریت امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود که با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و نیز حمایت همه جانبه رئیس دانشگاه، موفق شد تا آوازه خود را به گوش پنج قاره جهان برساند.

او با یادآوری اینکه این کتاب با مقدمه ای زیبا به قلم دکتر «سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور آغاز شده است، اعلام کرد: این کتاب به عنوان یک آلبوم وزین و ارزشمند هنری، علاوه بر ماندگاری برای ادوار آینده، می تواند نقش یک مرجع معتبر علمی و هنری را برای علاقمندان به هنر کارتون و کاریکاتور ایفا کند.

دریافت ۴۲۰۰ اثر از ۸۸ کشور دنیا

همچنین دکتر سیدحمیدرضا هدایتی، مدیر امور فرهنگی و فعالیت های فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در این مراسم گفت: این جشنواره که تمامی ویژگی های یک رخداد علمی، فرهنگی و هنری را داراست، به عنوان رویدادی جهانی و یکی از نخستین گردهمایی های بین المللی و تخصصی پس از شیوع همه گیری بیماری کرونا ویروس جدید در دنیا به شمار می رود.

هدایتی ادامه داد: درجریان برگزاری جشنواره جهانی کارتون و کاریکاتور «ما کرونا را شکست می دهیم» چهارهزار ۲۰۰ اثر از سوی ۹۲۳ هنرمند از ۸۸ کشور جهان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که در نوع خود، رکوردی کم نظیر و ماندگار به شمار می رود.

او افزود: مدیریت چنین رویداد بزرگ و در وسعت جهانی به ویژه در شرایط دشوار شیوع کرونا و در زمان اوج قرنطینه های عمومی، کاری سخت و پیچیده به شمار می رود که به شکرانه الهی، برگزار کنندگان این جشنواره به خوبی از عهده آن برآمدند.

دکتر هدایتی دبیر علمی این جشنواره عنوان کرد: رویداد فرهنگی و هنری «ما کرونا را شکست می دهیم» در زمانی اتفاق افتاد که جهان در شوک ناشی از شیوع بیماری کرونا ویروس به سر می برد و برگزاری چنین جشنواره ای در سطح بین المللی توانست روح حساس هنرمندان را تحت تاثیر قرار داده و وظیفه و رسالت آنان را در چنین بُرهه خطیری از تاریخ، در قبال جامعه جهانی یادآوری کند.

در ادامه این نشست، محمدجواد زارع مهذبیه، دبیر هنری نخستین جشنواره کارتون و کاریکاتور کرونا، در ارتباط با این کتاب گفت: کتاب مجموعه آثار برگزیده در نخستین جشنواره کارتون و کاریکاتور «ما کرونا را شکست می دهیم» حاوی پانصد اثر فاخر از هنرمندان عرصه کارتون و کاریکاتور بوده که در کنار هر عکس، مشخصات همان اثر و صاحب اثر قید شده است.

مهذبیه ادامه داد: این کتاب در قطع خشتی و در ابعاد ۲۲*۲۲ با استفاده از جدیدترین فناوری های چاپ روز دنیا و با کیفیتی عالی و طراحی هنرمندانه، پس از بررسی های متعدد و نظرسنجی از اهالی فن به چاپ رسید.

این هنرمند کارتونیست، حضور پُر رنگ و فعال هنرمندان کاریکاتوریست و کارتونیست ها را در این جشنواره، حاصل احساس وظیفه و حساسیت های جمعی روح هنری این هنرمندان در قبال ظهور بیماری کرونا معرفی کرد.

در این نشست پیام ویدئویی داوران بخش های داخلی و خارجی این رویداد فرهنگی نیز پخش شد و از کتاب «مجموعه آثار برگزیده جشنواره کارتون و کاریکاتور کرونا» رونمایی شد.

قابل توجه است ، جشنواره کارتون و کاریکاتور «ما کرونا را شکست می دهیم» به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور،حوزه هنری انقلاب اسلامی و چند نهاد و موسسه دیگر برگزار شد و با استقبال گسترده جهانی روبرو شد.

شایان ذکر است ، آئین اختتامیه و معرفی برگزیدگان این رویداد فرهنگی و هنری، به زودی و با حضور وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

جدیدترین اخبار

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر