728 x 90

مریم کشکولی نیا از اتمام انیمیشن اش گفت!

مریم کشکولی نیا از اتمام انیمیشن اش گفت!
مریم کشکولی نیا از اتمام انیمیشن اش گفت!

مریم کشکولی نیا نویسنده و کارگردان سینمای انیمیشن در باره فعالیت های این روزهای خود سخن گفت.

به گزارش سایت ایران کارتون، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام کرد که سی و یک عنوان فیلم پویانمایی جدید در این مرکز در مراحل مختلف تولید هستند که یکی از این آثار انیمیشن «قدم یازدهم» به کارگردانی مریم کشکولی‌نیا است. به همین منظور مریم کشکولی‌نیا کارگردان این فیلم درباره ساخت و تهیه این انیمیشن و همچنین مضمون آن در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا گفت: انیمیشن «قدم یازدهم» در بهمن ماه به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که صاحب اثر است تحویل داده شد. در این مدت این انیمیشن در چند جشنواره خارجی از جمله جشنواره زاگرب و انسی شرکت کرده است و احتمالا توسط کانون به جشنواره فیلم کوتاه تهران و پویانمایی تهران نیز معرفی شود.

وی درباره داستان این انیمیشن عنوان کرد: داستان درباره یک بچه شیر است که در یک قفس نگهداری می شود و عادت کرده که فقط ۱۰ قدم حرکت کند و نمی تواند قدم یازدهم را بردارد. این بچه آنقدر به این ۱۰ قدم عادت کرده است که یک بار هم که نگهبان یادش می رود و درب قفس باز می ماند، بیرون می رود اما نمی تواند بیشتر از ۱۰ قدم بردارد و همانجا می خوابد.

این انیماتور ادامه داد: این کار یک اثر اقتباسی و بر اساس کتاب «قدم یازدهم» نوشته‌ زنده یاد سوسن طاقدیس ساخته شده است. داستان در لایه‌های درونی خود به مفاهیم آزادی، رهایی و اهمیت تجربه کردن اشاره دارد.

کشکولی‌نیا همچنین درباره برگزار شدن جشنواره‌ها همزمان با شیوع ویروس کرونا هم بیان کرد: همین اثر «قدم یازدهم» در جشنواره انیمیشن انسی فرانسه که امسال به صورت آنلاین برگزار شد شرکت  کرد که من واقعا نتوانستم با برگزاری آنلاین یک جشنواره سینمایی ارتباط خوبی برقرار کنم. به نظر من برگزار شدن آنلاین جشنواره روح و کارآیی آن را می گیرد و دیگر ثمری ندارد.

وی در پایان با اشاره به اثر جدید خود که درباره زن سرخ پوش میدان فردوسی است، اظهار کرد: یک فیملنامه در مورد این زن سرخ پوش در اختیار دارم که در حال حاضر مشغول پیش تولید آن هستم که فکر می کنم اگر کار دیگری پیش نیاید آن را در یک ماه آینده شروع خواهم کرد.

جدیدترین اخبار

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر