728 x 90

کتاب چهل کارتون آبدار منتشر شد

کتاب چهل کارتون آبدار منتشر شد
کتاب چهل کارتون آبدار منتشر شد

کتاب «چهل کارتون آبدار»، که در بردارنده‌ی 40 اثر کارتون با موضوع «مدیریت و بهینه‌سازی مصرف آب» به همراه کاریکلماتور و طنزنوشته‌های کوتاه است، به همت روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان و با همکاری خانه کاریکاتور اصفهان تولید شده و منتشر شد.

این کتاب، توسط حدود 30 هنرمند متشکل از کارتونیست، نویسنده، روزنامه‌نگار، طنزپرداز و طراح گرافیک و با نظارت کارشناسان آبفا در مدت بیش از یکسال خلق شده است.

هانیه سادات اخوت، عاطفه اسدی، علی اسدی، حامد اشرف زارعی، جمال الدین اعتباریان، محمد پوررشیدی، محمد حمزه‌ای، مجتبی حیدرپناه، محمدعلی خوشکام، راضیه درزی، منصوره دهقانی، محمد راعی، سمانه روح الهی، زهرا زرین‌پور، سحر فتاح، سمانه کریمی، عالیه مظاهری، آیت نادری، مطهره ناسخیان، حسین نقیب، نگین نقیه و مهناز یزدانی از هنرمندانی هستند که در خلق این اثر سهیم بوده اند.

در فرآیند تولید این آثار، جلسات،کارگاه‌ها و بازدیدهایی برگزار شد تا هنرمندان به عنوان مخاطبان و مشترکین ویژه، با موضوعات مهم این حوزه آشنا شوند تا بتوانند با آگاهی بیشتر و عمیق‌تر به خلق اثر بپردازند.

عموماً برای تولید آثار هنری به منظور فرهنگ‌سازی، از بیانی شعاری و اغلب تکراری استفاده و یا بدون درنظر گرفتن مؤلفه‌های حرفه‌ای و هنری، محصولاتی تهیه می‌شود که متأسفانه تأثیرگذاری چندانی هم به دنبال ندارد؛ اما این مجموعه سعی دارد تا با نگاهی متفاوت و نو مخاطب را متوجه اهمیت و چگونگی اصلاح الگوی مصرف آب کند.

همچنین همراهی طنزنوشته‌های کوتاه در کنار هر اثر کارتون، نقش به‌سزایی در فهم بهتر و روان‌تر آثار ایفا می‌کند.

قابل توجه است ، در این کتاب مفاهیم با زبانی طنزآمیز و در عین حال به دور از شعار و کلیشه‌های مرسوم به مخاطب ارائه می‌شود. به‌دلیل استفاده از نمادهای تصویری در این آثار، قابلیت انتشار آن علاوه ‌بر سطح ملی، در سطوح بین‌المللی نیز وجود دارد و از این نظر در بُعد رسانه‌ای دامنه‌ی بسیار گسترده‌ای را پوشش می‌دهد. امکان برگزاری نمایشگاه در گالری‌های هنری و نمایشگاه‌های محیطی و میدانی از دیگرقابلیت‌هایی است که این مجموعه در اختیار ما می‌گذارد تا طیف متنوعی از مخاطبان را شامل شود.

جدیدترین اخبار

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر