728 x 90

انیمیشن‌های ایران در بازار روسیه

انیمیشن‌های ایران در بازار روسیه
انیمیشن‌های ایران در بازار روسیه

علی کاشفی پور، رییس مرکزحوزه هنری دیجیتال و دبیر بخش کاراکتر رویداد رویازی گفت: برترین‌های این رویداد در بازار محتوایی روسیه، انیمیشن خود را برای جذب سرمایه‌گذارارائه خواهند داد.

به گزارش سایت ایران کارتون، علی کاشفی پوردرنشستی خبری ، که صبح چهارشنبه 20 آذردرسالن شیخ بهائی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزارشد،دراین باره افزود: این رویداد با هدف بازارپردازی فرهنگی و سهم ما ازاقتصاد فرهنگی برگزارمی‌شود.

وی بیان کرد: اقتصاد فرهنگی دردنیای امروز، بازده بالایی دارد، به طوری که درآمد خلق شخصیت ازفروش آن بیشتراست. به عنوان مثال کاراکتری مثل «باب اسفنجی» چندین سال است درحوزه انیمیشن سازی فعال است و جالب اینکه فروش محصولات جانبی آن درآمد بیشتری نسبت به فروش خود انیمیشن داشته است. کاشفی پوردرهمین خصوص ادامه داد: درحوزه تولید محصولات جانبی ، تجربیات متفرقه و اندکی  داریم و بهترین تجربه‌های ما کمترازانگشتان یک دست هستند.

دبیرکاراکترسازی رویداد رویازی ۲ افزود: درایران بیش از ۵ دهه است که انیمیشن تولید می‌کنیم، اما تجربه‌های متفرقه بسیاری داشتیم و در کاراکترسازی معمولا موفق نبودیم؛ به طوری که نهایتا یک کاراکتر انیمیشنی ده سال بیشتردوام نمی‌آورد آن هم بنا به ذوق تهیه کننده اگراقدامی انجام داده باشد.

دبیرکاراکترسازی رویداد رویازی ۲ تاکید کرد: از آنجا که برنامه داشتیم تا مسئله کاراکترسازی به رویداد رویازی اضافه شود به همه تیم‌ها فراخوان دادیم و از گروه‌های علاقه‌مند تقاضا کردیم تا طرح‌های خود را ارسال نمایند که در نهایت ۱۲ تیم ثبت نام کردند و برای ما این یک رقم خوب به حساب می‌آید. کاشفی پور با اشاره به علمی‌تر و تخصصی‌ترکردن این رویداد این رویداد، ازاضافه کردن بخش آموزش درخصوص خلق شخصیت درسال جاری خبر داد و گفت : دراین بخش ۱۲ تیم ثبت‌نام کرده و حضوردارند و برای آنها در روزهای ۲۳ و ۲۴ آذرماه کلاس آموزشی و کارگاه فشرده در ۸ فصل برگزار خواهد شد.وی افزود: دراین دوره مدرسان و گروه‌های تخصصی از روسیه که با کشورهای مشترک‌المنافع و روسیه همکاری داشته‌اند حضوردارند و راهنمایی‌های لازم را در این زمینه ارائه خواهند کرد.

رییس مرکزحوزه هنری دیجیتال ابرازامیدواری کرد: این دوره که جنبه‌های مختلفی ازتولید لوازم در زمینه کار موفق و مباحث مالکیت معنوی و حقوقی است به خوبی برگزارشود.

وی با اشاره به دعوت شدن ازفعالان صنایع پوشاک، صنایع غذایی، لوازم‌التحریر و مبلمان دربخش «کاراکتر» رویداد رویازی گفت : این دعوت ها به منظوربیشترآشنا شدن شان با مقوله انیمیشن انجام شده و امیدوارم بتوانیم تا پایان سال با برگزاری چندین کلاس آموزشی، خلق کاراکتر داشته باشیم.

به گفته کاشفی پور، دراین رویداد، سه طرح برترمی‌توانند دربازار محتوای روسیه، دستاورد خود را برای جذب سرمایه‌گذار ارائه دهند.وی بیان کرد: در این رویداد ۳۹ طرح ارائه شده است که ۱۰ طرح به مرحله رقابت اصلی راه پیدا کرده‌اند و درمعرض دید قرارمی‌گیرند و درنهایت، طرح‌هایی که قابلیت رقابت در بازار بین‌المللی داشته باشند برای حضور در بازارمحتوایی روسیه انتخاب خواهند شد.

شایان ذکر است ، دومین رویداد رویازی (پیچ بزرگ تهران) با هدف علمی و اقتصادی کردن تولید انیمیشن در ایران ۲۵ و ۲۶ آذر ماه به میزبانی صندوق نوآوری و شکوفایی برگزارمی‌شود.

جدیدترین اخبار

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر