728 x 90

گفته های دبیر بخش کارتون جشنواره هنر مقاومت

گفته های دبیر بخش کارتون جشنواره هنر مقاومت
گفته های دبیر بخش کارتون جشنواره هنر مقاومت

سید مسعود شجاعی طباطبایی، کارتونیست پیشکسوت  و دبیر بخش کارتون ششمین جشنواره جهانی هنر مقاومت، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: افول امریکا، کرونا و توجه به مدافعان سلامت از بخش‌های مهم و جدی ششمین جشنواره هنر مقاومت است.

 به گزارش سایت ایران کارتون، سید مسعود شجاعی طباطبایی، دبیر بخش کارتون ششمین جشنواره جهانی هنرمقاومت، درباره این رویداد هنری به خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: خوشبختانه تاکنون جشنواره هنرمقاومت، خیلی خوب، منظم و باکیفیت برگزار شده و بسیار خرسندم با وجود همه مشکلاتی که معمولاً بر سر راه برگزاری جشنواره‌ها قرار می‌گیرد، همچنان استمرار دارد. همچنین خدا را شاکرم که دوستان ما در روایت فتح توانستند با تلاش و زحمات فراوان، این جشنواره را به یک جشنواره مطلوب و مستمر تبدیل کنند که این موارد بی‌شک، از فاکتور‌های مهم برای هر جشنواره محسوب می‌شود.

وی افزود: ما در جشنواره مقاومت، شاهد برگزاری ورک شاپ‌ها و نمایشگاه‌های متعددی در فاصله بین دو دوره بودیم که حاصل آن بانک اطلاعاتی این دوره بوده است.

شجاعی اظهار کرد: معتقدم یکی از نکات برجسته برای هر جشنواره، تعاملی است که مسئولان جشنواره بعد از اتمام آن با هنرمندان برقرار می‌کنند و من در جریان هستم که آقای محمدحبیبی ،دبیر اجرایی ششمین جشنواره هنر مقاومت، طی سفر به استان‌ها، با هنرمندان مستعد و جوانان دیدار و گفت ‌و گو کرده‌اند؛ به همین دلیل ارتباط جشنواره و هنرمندان با مراسم اختتامیه به پایان نمی‌رسد و می‌شود به پاس تمامی این زحمات از همه دوستان تشکر و قدردانی کرد.

دبیر بخش کارتون ششمین جشنواره جهانی هنر مقاومت با اشاره به اهمیت حوزه کارتون افزود: امسال با اتفاقات متفاوت سیاسی روبه رو بودیم، مثلاً زمانی که بحث توهین به پیامبر اکرم (ص) از سوی رئیس‌جمهور فرانسه مطرح شد، ما طی ارتباطی که با هنرمندان کشور داشتیم، برای برگزاری نمایشگاهی با این محور، اقدام کردیم. این درحالی است که ما همواره با برگزاری نمایشگاه‌های مستمر و مختلف در حوزه کارتون وکاریکاتور، در کشور فعال بوده ایم؛ به همین دلیل این بخش به دلیل ارائه سریع آثار به دست هنرمندان و به‌واسطه برخورداری از زبان بین‌المللی و بهره‌مندی از چاشنی طنز و جذابیت برای عموم، یکی از بخش‌هایی است که نه‌تن‌ها در طول جشنواره بلکه در طول سال همواره در حال برگزاری است.

شجاعی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه‌های کاریکاتور با موضوع جشن تولد ملکه الیزابت و ربایش کشتی نفت‌کش ایرانی از طرف دولت فاسد انگلیس، فقط بخشی از فعالیت‌های هنرمندان حوزه کارتون وکاریکاتور در کشور بوده است. هنرمندان کارتونیست ما در مورد یمن و حوادث منطقه، واکنش‌های سریع و خوبی داشتند. بحث افول امریکا، کرونا و توجه به مدافعان سلامت از بخش‌های مهم وجدی این جشنواره است.

مدیرکل مرکزهنر‌های تجسمی حوزه هنری افزود: دست‌اندرکاران مجموعه روایت فتح متشکل از هنرمندان ولایی هستند که همیشه در همه اتفاقات، حضورجدی دارند و می‌توان از این دوستان به‌عنوان ژنرال‌های فرهنگی و هنری خط مقدم فرهنگی یادکرد.

شجاعی طباطبایی در پایان اضافه کرد: الحمدالله هرساله شاهد اشتیاق هنرمندان جوان و متعهد از سراسرایران و جهان برای پیوستن به جبهه مقاومت هستیم و خوشبختانه در جای‌جای دنیا هم، هنرمندان آزاده‌ای وجود دارند که به شکل جدی در حوزه مقاومت فعال هستند و در آینده نزدیک نیز شاهد یکی دیگر از اتفاق‌های هنری و مؤثر این حوزه در کشور خواهیم بود.

قابل توجه است، ششمین جشنواره جهانی هنر مقاومت با دبیری مسعود نجابتی درهشت بخش «نقاشی»، «کارتون»، «حجم»، «عکس»، «پرچم و کتیبه»، «تایپوگرافی»، «تصویرسازی» و «پوستر» به همت انجمن هنر‌های تجسمی انقلاب و دفاع مقدسِ بنیاد فرهنگی روایت فتح، بهمن‌ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.

جدیدترین اخبار

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر