728 x 90

روز جهانی ام اس در کارتونی از منصوره دهقانی

روز جهانی ام اس در کارتونی از منصوره دهقانی
روز جهانی ام اس در کارتونی از منصوره دهقانی

منصوره دهقانی، هنرمند مطرح و موفق و دغدغه مند حوزه کارتون، که همواره در آثارش به موضوعات اجتماعی روز می پردازد، به مناسبت هشتم خرداد، که از طرف فدراسیون جهانی ام اس به عنوان روز جهانی ام اس نامگذاری و ثبت شده است، کارتونی کشیده و در صفحه اینستاگرامش گذاشته است. وی در این پست، یادداشتی هم نوشته و در آن بر مبارزه جمعی با این بیماری و شناخت هر چه بهتر آن در این مسیر و حمایت همه جانبه از مبتلایان به این بیماری پرداخته است. کارتون دهقانی، جدای از ویژگی های فرمی و بصری، مبتنی بر روایتی داستانی در چهار پرده است که سیر مبارزه با این بیماری از تلاشی فردی تا رسیدن به همتی جمعی و در نهایت شکست آن به تصویر کشیده شده است. یادداشت دهقانی به همراه تصاویر مجزای هر کدام از پرده های روایی این کارتون در ذیل می آید:

 

«هشتم خرداد از ده سال قبل به ابتکار فدراسیون جهانی ام اس نام‌گذاری و ثبت شده و فرصتی طلایی برای همگان، از مبتلایان و خانواده‌های آنان و گروه‌ پزشکی و درمانی تا سایر اقشار ایجاد کرده که دست در دست هم، یک صدا، دنیای بدون ام اس را فریاد زنند و در این راه از هیچ کوششی فروگذار ننمایند. روز جهانی ام اس فرصتی است که افراد شناخت بهتری از این بیماری پیدا کرده و برای مبارزه با آن در سراسر دنیا همت گمارند. این روز فرصتی است که ام اس را بشناسیم قبل ازآن‌ که ام اس خودش را به ما یا یکی از عزیزان ما آشنا کند.

روز جهانی ام اس، روز عهد بستن با یکدیگر برای کمک به مبتلایان این بیماری است که در گوشه گوشه این خاک در حال دست و پنجه نرم کردن با این بیماری هستند. روز جهانی ام اس روز فریاد این شعار است که: من می‌آیم، ما می‌آییم، تا دست در دست هم تلاش کنیم چالش‌های فردی و اجتماعی را به حداقل برسانیم و عهد ببندیم هر آنچه در توان داریم برای مبارزه با بیماری ام اس به کار گیریم. همه ما از توانایی‌های علمی، کلامی، اقتصادی و اجتماعی خود در جهت کاهش آلام بیماران بهره گیریم تا دنیای بدون ام اس دست‌یافتنی شود.»

 

تصاویر مجزای هر کدام از پرده های روایی این کارتون در ذیل می آید:

 

 

جدیدترین اخبار

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر